Mulholland Drive – 2001 – Revisited…


L-am revăzut aseară și sunt mai confuz ca acum 5 sau 10 ani la precedentele vizionari… cred că nu am fost suficient de relaxat și am încercat din răsputeri să-i pun cap la cap haotica structură narativa. Acum întreb – a înțeles cineva Mulholland Drive?!  (Nu am pretenția să-mi descifreze cineva Inland Empire…). Dacă reușește cineva sa-mi spună ce a înțeles din spectacolul Silencio, semnificația cowboy-ului, ce conține cutia albastra, care-i începutul si care-i sfârșitul… că eu m-am dat bătut  Am mai văzut filme asemănătoare – Memento, Donnie Darko, Eternal Sunshine Of A Spottless Mind, Being John Malkovich, Cache, Adaptation, El Angel Exterminador și am ajuns la concluzia ca e inutil să încerci sa-l decodifici – care e visul și care realitatea (sau ale cui sunt…) de ce nu s-a chemat Sunset Boulevard, de ce sunt atâtea indicii care nu conduc nicăieri (cel mult într-o bucla ilogica…). și nu am avut probleme în a găsi „cheia” sau cifrul mai exact…

Nu pot să închei fără sa remarc recitalul fenomenal al lui Naomi Watts (unii critici ar putea spune ca a fost „overacting” de la început pană la sfârșit … sau cum ar spune un personaj din film – „Acting is reacting”)

Quotes:

Cowboy –  A man’s attitude… a man’s attitude goes some ways toward how a man’s life will be. Is that somethin’ you agree with?

Adam Kesher  –  Sure.

Cowboy  – Now… did you answer cause you thought that’s what I wanted to hear or did you think about what I said and answer cause you truly believe that to be right? Well, just stop for a little second and think about it. Will ya do that for me?

Adam Kesher  – Okay, I’m thinking.

Cowboy – No. You’re too busy being a smart aleck to be thinkin’. Now I want ya to think and quit bein’ such a smart aleck. Can ya do that for me? (…)

Cowboy – If you do good, you’ll see me one more time. If you do bad, you’ll see me two more times. 

Nota 9/10*

 

Acest articol a fost publicat în Childhood memories, Crime, Fantasy, Horror, Noir, Thriller și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

