The Wild Angels – 1966 – Roger Corman


Exif_JPEG_PICTUREPremise excelente – film independent, ieftin, motoare Harley, Hells Angels,  gagici, rocknroll… Și totuși filmul eșuează să fie ceea ce și-a propus – un simbol al generației de rebeli „fără cauză”, un strigăt de ajutor și  o revoltă împotriva alienării sociale. Reușește din plin să fie un „vehicul” pentru viitorul star Peter Fonda (anticipând rolul vieții din Easy Rider).

Șocant ca limbaj și extrem de violent pentru vremea sa (inutil as spune…), folosind  la greu simboluri naziste (nu am înțeles de ce…) Corman ratează (intenționat probabil…) tocmai metafora revoltei. Legendarii Hell Angels (bikeri autentici, cei responsabili mai târziu de dezastrul de la Altamont…), sunt conduși de Blues (Peter Fonda) și nu sunt altceva decât niște bețivani, drogați, nelegiuiți promiscui și colac peste pupăză rasismul e ceea ce-i leagă spiritual.309444_339011016179816_310611284_n

”The Loser” (Bruce Dern) este un biker  care va sfârși într-un șanț, împuscat în spate după  ce furase motocicleta unui polițist. Camarazii săi pun la cale o operațiune de „extragere” de sub nasul autorităților tocmai  pentru a nu fi judecat pentru moartea unui polițist. După ce este recuperat, moare și cadavrul este trimis prin „contrabandă” în orasul natal. Un simulacru de slujbă într-o biserică se transformă într-o orgie monstru în care decedatul este ”martor” la violarea fostei soții. Discursul anticlerical lui Blues – dezvăluie sufletul celui mai patetic nihilist… în loc de forță și revoltă nu reușește decât să inspire milă și jenă…627

Cheia e în final – după o ultimă încăierare cu localnicii (în cimitir…), vine poliția și Blues rămâne să dea socoteală pentru faptele sale. Filmul nu vrea să exploreze motivațiile ”rebelilor” – Corman exploatează (ironic și cinic…)  rasismul, nihilismul, zvastici și cruci de fier și violența sexuală fără a le condamna… ”Crezul” bikerilor este ceva înspăimântător de simplu – doar să-și plimbe motoarele în libertate, să aibă gagici, iarbă și băutură la discreție!

Roger Corman obține maxim de la Hells Angels – filmările sunt autentice (petrecerea din pădure și cea din biserică sunt perfect filmate…) și îl mai salvează pe iconicul Peter Fonda de la ridicol…doar nu crede nimeni că actoria se moștenește ereditar!?

Verdict 6/10*

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Action, Adventure, Bad Film, Clasic, Crime, Cult, Drama, Forgotten '60s Movies, Guilty Pleasures, Sick & Twisted și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la The Wild Angels – 1966 – Roger Corman

  1. Pingback: The Wild One – 1953 – László Benedek | Jurnal de filme – Cinemageddon!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s