Valley Of The Dolls – Mark Robson – 1967


ValleyOfDolls_GBQWhoa! Prima telenovelă condensată în mai putin de doua ore. Interesant? Da – în primul rând „forma”… chiar dacă filmul respectă regulile de aur ale „soap opera”, ușor previzibil si clișeist,  e perfect înscris în „măsura de aur” a melodramei hollywoodiene.  În al doilea rând pentru valoarea de documentare istorică a revoluției sexuale –  caracterele și evenimentele sunt  putin cam prea obraznice pentru puritanii (încă) ani 60’ – o drama „condimentată” la greu cu ingrediente tabu pentru Hollywood-ul acelor ani : libertinism sexual, droguri (mascate inabil sub denumirea de sleeping pills…), alcool, lăcomie și șocant de mult cinism. Despre ce e vorba până la urma? Despre insuportabila povara a celebrității, corupția, promiscuitatea și relativitatea  principiilor morale din jungla showbiz-ului.valley-of-the-dolls (1)

Văzut în 2013, filmul este un monument de decență, chiar o capodoperă  pe lângă ineptele și rizibilele drame adolescentine la modă acum… e aceeași veche „placă” a fetei din provincie care vine plină de idealuri și bune intenții la „oraș” pentru a face carieră.Sharon Tate With Pills In 'Valley of the Dolls'

Anne Welles (Barbara Parkins)  descoperă ca tot ceea ce știa despre viață – valori, principii, corectitudine sau decență, sunt chestiuni relative și oarecum perisabile. Sub ochii săi creste și apoi se prăbușește cariera talentatei  Neely O’Hara (Patty Duke), apune steaua bătrânei stele Helen Lawson (Susan Hayward), iar Jennifer  (Sharon Tate  – cea killărită de banda lui Charles Manson în `69)  eșuează ca „star” în obscure  filme de arta (soft-porn franțuzesc…) după ce soțul ei cântărețul de „nightclub” Tony Polar  (Tony Scotti)  este diagnosticat cu boala Huntington. Băutura curge, pilulele minune (dolls – de la celebrul Dolophine – banala methadonă de azi…) zac pe noptiere, petrecerile se țin lanț, partenerii interșanjabili, iar inocenta Anne coboară în iadul pierzaniei. După ce a fost sedusa și „abandonată” de chipeșul agent/avocat Burke (Lyon Burke) se „revanșează” refuzându-i tardiva cerere în căsătorie. Concluzia e ca nimic nu e nou sub soare… mesajul moralizator fiind ca totul se plătește (inclusiv faptele bune…).

Verdict 7/10* (Ca formă VOTD e perfect –  fiind o rudă mai săracă și febrilă a clasicului The Magnificent Ambersons,  descompunerea „bovarică” a personajelor fiind înrudită cu mai bătrânele Sunrise – A Song Of Two Humans – Murnau sau Pandora’s Box – Pabst). Dacă era să mă iau după critici, probabil ca nu aș fi ajuns sa-l vreodată… dar mi-am propus sa-l vad cuplat într-un double feature cu Beyond The Valley Of The Dolls și m-am ales cu o experiența plăcută. Jocul, castingul și soundtrack-ul sunt punctele forte al filmului (mi-a lăsat impresia ca revăd Mad Men…) iar inerentele clișee, lacune sau bâlbe nu le pun în cârcă regizorului Mark Robson,  constrâns fără îndoială și intimidat de succesul romanului „biografic” al lui Jacqueline Susann.valley-of-the-dolls

Citatul favorit – I don’t need it – I don’t need ANYBODY. I got talent, Edward. BIG talent! (Neely beată și în evidentă criză de identitate – evident o replică feminină la monologurile lui Marlon Brando și Paul Newman din On the Waterfront și The Hustler)

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Bad Film, Clasic, Cult, Drama, Exploitation, Forgotten '60s Movies, Movies from books, Musical și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Valley Of The Dolls – Mark Robson – 1967

  1. Pingback: Robert Altman’s The Long Goodbye – 1973  | Jurnal de filme – Cinemageddon!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s