Alfred Hitchcock’s Paradine Case – 1947


Who needs pity more than a woman who’s sinned?

paradine_case_ver2_xlgHai să mai fie un Hitchcock – nu pot să o dau în bară cu Gregory Peck, Alida Valli și Charles Laughton. Ce poate fi mai promițător decât să o vezi pe frumoasa și enigmatica D-nă Paradine (Alida Valli) ridicată de politie?! (aici am fost răutăcios…). Ce oroare! E acuzată că și-a asasinat soțul – un veteran bătrân și orb dar plin de bani! Văzând-o, nu crezi că ar putea fi în stare de asa ceva… e devotată, cinstită, sinceră și pare că nu-i trebuie decât un bun avocat care sa o scoată din belea.

Asa intră în poveste Keane (Gregory Peck), un avocat de succes, cu o carieră perfectă. Problema e că atunci când începe să-și facă treaba,  o face prea bine… prins la propriu de farmecul misterios al exoticei D-nei Paradine, ajunge să-i mănânce din palmă – cu toate că trecutul ei cam deșucheat ar fi trebuit să-l pună în gardă. Cu o căsnicie șubredă, mânat de o pulsiune pseudo-erotică (nemărturisită… atent disimulată în profesionalism) Keane se implică mai mult decât profesional în rezolvarea cazului. Ușor ajunge la principalul suspect – André Latour (Louis Jourdan) fostul servitor credincios al colonelului Paradine. Se ajunge în faza procesului – și-l întâlnesc pe mai vechiul colaborator al lui Hitchcock – Charles Laughton este judecătorul  care preia „controlul” sălii de judecată și al acțiunii –  e blazat, plictisit, uneori cinic sau amuzant, reușește să mai ridice nivelul mediocru de courtroom drama a cărui intrigă și strategie inconsistentă explodează într-un final neașteptat de amarnic.2633

Nu voi face greșeala de a dezvălui „cremenalul” – filmul merită văzut chiar si numai pentru final. Merită sa-l vezi pe Gregory Peck antrenându-se pentru rolul vietii – To Kill a Mockingbird, sau pe Charles Laughton pentru rolul din Witness for the Prosecution (si dacă tot am adus vorba de el, se poate face o interesantă paralelă intre rolurile celor două „femme fatale” – felina Marlene Dietrich și o „rigidă” Alida Valli ce devine toridă în final)4156

„The best men always end up with the worst women”

Verdict 7/10* (nu e cel mai bun Hitchcock – se pare totuși că vina nu-i aparține în totalitate – poate ca soarta filmului ar fi fost alta dacă producătorul David O. Selznick nu ar fi tăiat brutal mai mult de o oră din director’s cut)

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Black & White, Clasic, Crime, Drama, Noir, Romance și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s