The Consequences of Love (Le conseguenze dell’amore) – 2004 – Paolo Sorrentino


„Bad luck doesn’t exist. It is just an invention of losers and poors”

CQ LOVE QUADS REPRO.pdf

Voiam să văd un film romantic?! Sau nu… am avut bănuiala că ca numele filmului e doar o pista falsă și că urmează ceva tare. Surpriza însă începutul e liniștit, mai ca adormeam privind ritualul straniu al lui Titta di Girolamo (Toni Servillo)  un tip șters, apatic, de vârsta incertă. Mda… atunci apare chipul luminos al Sofiei (răpitoarea Olivia Magnani – o surclasează lejer pe Monica Bellucci!) o chelneriță frumoasa foc. Aah… și era sa uit – Titta di Girolamo fumează, aprinde țigară de la țigară și așteaptă. Ce așteaptă?! Un tip ce stă de 8 ani la același hotel, undeva prin Elveția, pe malul unui lac (nespecificat…), joacă în fiecare seara un joc idiot de cărți (un fel de război sau popa-prostu’) la care pierde regulat în fața unui aristocrat scăpătat. Dar omul are probleme mai mari – e dependent de heroină și suferă de insomnie. Pe vremuri broker de succes, a ajuns sa piardă banii mafiei prin investiții riscante. În mod ciudat… el a fost cruțat și e folosit ca un „bidon” sau interfața cu o bancă prin care se spălau banii negri. Periodic apar valize cu bani iar un moment dat apare un pistol… mmmm să vezi belea! Tipul o fi vreun contract-killer sau vreun spion? Imediat m-am gândit la The American (Anton Corbijn – 2010… cu George Clooney) sau o fi vreun mafiot pocăit ascuns ca in The Hit (Stephen Frears – 1984…Terence Stamp).

4145Ntt… îndrăgostit lulea de tăcuta și cumințica Sofia, Titta o ia razna și pune la cale un plan nebunesc… are nevoie de bani și pentru asta a decis să joace o cacealma băncii și „finanțatorilor” săi. OK – de aici începe alt film – acea atmosferă de pace și lentoare tipică unui film european este „distrusă” iremediabil de personaje și întâmplări tipic unui clasic „heist movie” în care apar sicilieni patibulari, „nași” înțelegători și killeri amabili.

elfilm.com-le-conseguenze-dell-amore-132394Referințe: „Valiza cu bani” e o tema dragă regizorilor… de la Ladikillers și Touchez Pas au Grisbi. 

Influențe: Peter Greenaway – montaj intuitiv, șarade metafizice, o eleganța psihedelică; Stanley Kubrick – manipulator al spatiilor și  rafinament vizual desăvârșit; Frații Coen – bluful, pista falsă, umor negru și twist-ul bizare. Un condamné à mort s’est échappé – capodopera lui Robert Bresson este citată subtil (si involuntar oare?)  de Sorrentino – nu avem un condamnat la moarte – avem un exilat pe viață, in locul inchisorii avem un hotel, in locul evadarii avem o sinucidere. La fel ca Bresson impresia e ca Sorrentino te ține la distanță, iți taie entuziasmul, se repetă, sugerează, închipuie compoziții meticuloase ce par ciudate… cine mai poate face un astfel de film – fără viteză, sex, impușcături, limbaj violent, scheme – ma rog… tot tacâmul hollywoodian. Mai era ceva… vidul – senzația aceea de spațiu inert ce-l înconjoară pe Titta – aceeași impresie pe care am avut-o atunci când am văzut Her (Spike Jonze – 2013)

Verdict 8/10* (dupa ce am vazut Il Divo si La Grande Bellezza – imi e greu sa-l pun pe același nivel valoric – vezi alternanța ostentativă a cadrelor de gen commercial infectate de acel soundtrack trip-hop, cu momente awkward și cu scene de o frumusețe năucitoare… )

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Action, ArtHouse, Crime, Cult, Drama, European, Masters Of Cinema, Noir, Revenge, Romance, Thriller și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s