Danny Boyle’s 28 Days Later…


Run Jim… run! Stayin’ alive!

z4 (1) Mi-am propus de mult să văd mult-lăudatul film al lui Danny Boyle – 28 Days Later … 28 de minute mai târziu am ieșit pe furiș din sală… În cele 28 de minute am apucat să văd o gașca de ecoteroriști (prietenii animalelor) atacând un laborator unde erau ținuți in captivitate maimuțoi infectați cu un virus extrem de periculos. Inevitabilul „outbreak” se produce iar omenirea nici măcar nu mai apuca sa-și scrie testamentul. Intr-o Londra post-apocaliptică, dezolantă, inertă si pustie se trezește (din somnul cel de moarte…) Cillian Murphy – ultimul (?!) supraviețuitor. Atmosfera este perfectă, emoțiile bine creionate, fundalul sonor obsedant, zombii ultrarapizi, mânioși și puternici, dar ceva nu se leagă.1_28-Days-Later

Hmmm – nu sunt neapărat fan al genului zombie-apocaliptic, dar degrabă mă atrage subgenul „neserios” ce mixează comedia, umorul negru, acțiunea și sci-fi-ul: Zombieland, Planet Terror, Shaun of the Dead, Dead Alive, Near Dark sau ParaNorman. Ca să nu mai zic eternele clasice (așa naive și aberante!) comise de George A. Romero sau Sam Raimi

kinopoisk.ruPrea up-to-date, prea stilizat, prea rapid, prea mult marketing, adrenalină, surprize neplăcute – gory (a lot) și  prea puține idei : religie, relații interumane sau comentarii sociale.

kinopoisk.ruVerdict 6/10* poate am pierdut ce-i mai bun – nu știu… începutul o fi fost doar o figură de stil, știu că-l nedreptățesc pe Danny Boyle (am văzut cap-coadă filme mult mai proaste!) dar nu m-am lăsat prins de diversiunea narativă low cost de la început. Probabil unul din cele mai supraevaluate filme britanice – alaturi de Children of Men.

Preconizatele sequele (apărute sau nu…) 28 weeks, months, years later?  Thanks, but no thanks!

Acest articol a fost publicat în Action, Drama, Dystopia, European, Exploitation, Horror, Sci - fi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

