David Michôd’s The Rover – 2014 – Dude, Where’s My Car?!


No, he’s not. I’ll tell you what God’s given you. He’s put a bullet in you and he’s abandoned you out here to me. He feels nothing for you. He couldn’t give a fuck if you died tomorrow. God gave you a brother who’s not waiting for you. He gave you a brother who’s not even thinking about you right now. Just ‘cause you and him came out of the same woman’s hole… The only thing that means anything right now is that I’m here and he’s not. Your brother left you to die. That’s what people do. You don’t learn to fight, your death’s going to come real soon.

2014_the_rover_robert_pattinson_australiaDupă ce am văzut impecabilul Animal Kingdom mi-am zis ca următorul film al lui David Michôd nu poate fi decât la fel de bun sau mă rog… pe acolo. Dar nu – acest pseudo-post-apocaliptic- revenge e lipsit de consistență și de idei. Ironic vorbind, desertul australian de „după disoluția societății” e mai blând decât multe locuri din Europa: curent electric peste tot, mașinile merg bine merci fără probleme de combustibil, iar armata patrulează la greu într-un soi de hummere înarmate la greu.
_ROW5024.nefEric (Guy Pearce) e victima unui ciudat jaf… mașina lui este „confiscata” de un grup de desperados (ca o paralela cu genul western – sic!). De aici începe o lupta surda si o urmărire pe dezolantele autostrăzi australiene. Însoțit de Rey (Robert Pattinson) fratele mai mic al șefului bandei – pe care-l tine oarecum ostatic după ce fusese abandonat rănit (si presupus mort) la locul unui jaf ratat. therover1Eric pornește o vendetta personală pentru recuperarea propriei mașini. Fara prea multe vorbe, implacabil, nemilos si excelent tactician, Eric lasă doar cadavre in urma sa pentru a-si recupera in cele din urma prețioasa mașina. Sa fie vorba de un principiu, de un simbol, de ceva mai subtil si greu de descifrat?! trebuie văzut filmul pentru ca nu mi-am propus sa povestesc chiar totul.uhqtherover2
Verdict 7/10* atmosfera, reminescențele și asemănările cu filme ca The Road (2009)/Mad Max (1979) sau Red (2008 cu Brian Cox) sunt limitate strict la anumite scene, idei si violenta absurda. Scenariul e modest – prea „straight forward”, iar jocul actorilor e inegal si subminat de personaje superficial construite. Guy Pearce e oarecum decent (impenetrabil, dar neconvingător – nereușind sa mai iasă din umbra in care s-a aflat după senzaționalul rol din Memento ) iar Robert Pattinson (băietul acela vampir cu  sex incert din Twilight…) este absolut jenant. Dupa ce i-a distrus filmul lui Cronenberg – Cosmopolis trebuia sa-i spună cineva sa se lase de actorie!
Un mare plus pentru soundtrack, imagine, scene „picturale”si expresivitatea peisajului deșertic – inserturile „prietenoase” cu arta gen Roeg, Fellini, Kubrick sau Lynch nu se pupă deloc cu acțiunea si structura western/aussie a filmului. Ceea ce trebuia sa fie o  metafora a supraviețuirii, devine o inexplicabila poveste a unui erou taciturn ce refuza cu ferocitate acceptarea unui statu-quo și duce răzbunarea pe noi culmi ale nonsensului: mi-ai furat mașina?! ia un glonte în frunte!the rover still

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Action, ArtHouse, Crime, Exploitation, Revenge, Western și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s