Shozin Fukui’ s 964 Pinocchio – 1991 – Zero dollar movie


 

964-pinocchioRegizorul Shozin Fukui e un anonim după toate standardele, dar filmul sau e o incursiune într-un teritoriu neexplorat, experiment inaccesibil și in mod inexplicabil încă o comoară bine ascunsă. O idee „cool” – a mai auzit cineva de sexboti – un fel de androizi echipați special pentru a satisface non-stop fanteziile sexuale ale stăpânelor? Deh… si chiar dacă! ce-i de făcut dacă in cadrul procesului de service/upgrade/disposal a acestui virtual sex-machine intervine o defecțiune si beleaua scapă în lumea larga? Urmărit de corporația producătoare (fiind parte a unui experiment secret – sic!!) pentru a fi distrus,  va fi recuperat de o tânăra  care încearcă sa-l re-învețe limbajul articulat, sa-i dea încredere si  sa-i aline durerile evidente provocate de tortura. Inutil – tot ce poate scoate de la el nu sunt decât urlete, tremur, bâlbâieli si o bâțâiala insuportabila ce vor degenera in cea mai bizară scena non-erotică din istoria nescrisă a cinematografiei!imagesFemeia – Himiko este probabil tot victima unui experiment de ștergere a memoriei dar e într-o stare categoric mai buna decât Pinocchio – e a se ocupa cu recuperarea memoriei colective – desenând continuu străzi și oameni. Progresul relației e dificil, vizibil, dar lucrurile o iau razna odată cu prima aluzie sexuală. E greu de explicat mecanismul terifiant al transformării fizice ( de referință „fierberea” purulenta a tegumentelor si voma neîntreruptă ce transforma scena într-o proba de anduranța a spectatorului) scena împrumutată de la predecesorul Tetsuo

pinocchio_2
Verdict 8/10*  Un low budget neconvențional, ermetic și fără compromisuri. Vizual are multe „păcate” – mai ales la scenele exterioare – unde totul e necontrolat, mișcare haotica a camerei, lumina naturală și unghiurile fruste. Situația se schimbă la interioare si la sunet – aici se vede o mană de maestru care obține maxim de efect cu minim de mijloace. Actorii – expresivi nimic de zis… nu poți fi nici prea subtil și nici prea discret cu astfel de roluri. Păcat de originalitate și de idei… e absurd, non-linear, experimental, cu un umor „darkly”,  suprarealist ce deraiază de pe linia inaugurata cu succes de Tetsuo: The Iron Man! Echivalențe in cinematografia vestică? poate David Lynch (Eraserhead), Cronenberg (Videodrome)Peter Jackson (Bad Taste), sau Sam Raimi ( Darkman)...

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în ArtHouse, Asian, Cinema Obscura, Cult, Cyberpunk, Drama, Dystopia, Experimental, Exploitation, Fantasy, Guilty Pleasures, Horror, indie, low budget, Pure Garbage, Sci - fi, Sick & Twisted și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s