Castaway on the Moon – Hae-jun Lee – 2009


– 911, what’s the emergency? -Emergency? – Yes. – Sorry to trouble you when you’re busy… but…ah…I’m kind of stuck on a deserted island. – Say again?!

W0QmsSimplu… am rămas fără prietenă, am datorii, sunt șomer, am muncit toată viața doar pentru a-mi plăti ratele, datoriile și facturile. Ce-mi rămâne de făcut? Ma urc pe un pod și mă arunc în apa murdară a râului Han – adio! Hmmm… se pare ca divinitatea i-a rezervat alta soarta nefericitului Bărbat Kim. Sinuciderea e ratată, pentru că se trezește în viață, dar captiv pe o insulă izolată în mijlocul râului ce traversează orașul. COTM-650px-2Mda – e inexplicabil dar previzibil ceea ce va urma – e povestea lui Robinson Crusoe… nu-i asa?! Iaca nu e, pentru că va începe sa iubească viața, sa învețe sa traiască simplu, să (re)descopere miracolele ca un copil. Adio presiune – nu mai trebuie să se trezească, nu-l mai cicălește prietena, are tot timpul din lume ca sa se distreze și să facă haz din disperarea singurătății. castaway-on-the-moonLa câțiva kilometri de el trăiește o alta ființă „naufragiată” – într-o recluziune auto-impusă – o traumă neprecizată peste care nu a putut trece, o tânără pentru care nu există decât lumea virtuală, incapabilă de comunicare și de exprimare. Ceea ce li se întâmplă celor doi tine de domeniul miracolului – le trebuie ani să comunice, distantele sunt insurmontabile și totuși e una din cele mai frumoase și disperate povesti de dragoste filmate vreodată. CASTAWAY+ON+THE+MOON+pic+2Femeia Kim este o oglinda perfectă a fobiei de care suferă naufragiatul – ea are frică de soare, el frică de apă. Privindu-i pe ce-i doi ai un sentiment de rușine – cum naiba sa te plângi pentru problemele tale? Filmul e ca un proces intim de reevaluare, redescoperire a sinelui și materializare a strictelor necesitați.

Castaway_Moon_11Verdict 9/10 *  Ingenuu, original, amuzant, realist și consolator pentru inima mea de cinefil însetat de povesti. Secvențe exagerat de frumoase, imaginație, umor negru, morală, integritate și congruență. Nimic nu e forțat (dacă vrei sa crezi… asta e!), mai profund decât Cast Away (tot respectul pentru Mr. FedEx – Tom Hanks!), mai actual decât Silver Linings Playbook, mi-a oferit acel mix fericit de sentimente – am râs, am tremurat și m-am emoționat pentru fiecare victorie a celor doi în lungul drum al recuperării speranței. 78325574Filmul trebuie văzut înainte de a cădea la „datorie” – se preconizează un remake la Hollywood si nici nu vreu sa ma gândesc (poate o sa-i distribuie pe Bear Grylls in rolul lui Kim si pe Jennifer Lawrence în rolul lui Kim … sic!)images

 

Acest articol a fost publicat în 1001 Movies You Must See Before You Die, Adventure, Asian, Cinema Obscura, Comedy, Drama, Fantasy, Guilty Pleasures, Parody, Romance. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Castaway on the Moon – Hae-jun Lee – 2009

  1. Bogdan zice:

    L-am pus pe lista de filme de vazut.
    Filmul este din 2009. Imdb.com: http://www.imdb.com/title/tt1499666/

    Apreciază

Lasă un răspuns

